10000 kroků denně a víc: neuvěříte co se s Vaším tělem stane

23.05.2018

Díky vymoženostem jako jsou výtahy a auta, zapomínáme na vůbec nejpřirozenější pohyb: chůzi. Zařaďte ji co nejvíce do svého běžného dne a s vaším tělem se budou dít divy.

Pokud se jakéhokoli odborníka na zdravý životní styl zeptáte, jaký nejvhodnější pohyb doporučuje svým klientům, nejčastěji zmíní obyčejnou chůzi. Je totiž pohybem komplexním, můžete s ním začít kdykoli a kdekoli a pro většinu lidí nepředstavuje zdravotní zátěž.

Řadě sportů se vyčítá, že se zaměřují jen na určité partie a přetěžují je. Chůze je z tohoto hlediska ideální, protože při ní rozpohybujete celé tělo. 

Pokud jste se dosud moc nehýbali, nepřepalte start. Začněte chůzí po rovině zhruba na hodinku a až se vám zlepší kondice a budete se cítit jistější, můžete zvolit delší trasy i kopcovitý terén. Zpočátku se vám může jevit těžké ujít i stovky metrů, věřte ale, že do měsíce už vás svižnější několikakilometrová procházka nezadýchá.