Stále cvičíte a nehubnete?

17.08.2017

Velkým paradoxem o kterém nás přesvědčují odborníci je, že pokud jste obézní nebo oteklí, musíte cvičit. Ten, kdo ale správně chápe, jak opravdu funguje lymfa a lymfatický systém, ví, že je to paradoxně naopak. Možná jste to právě Vy, kdo cvičí několikrát týdně, držíte přísnou dietu a nemůžete zhubnout ani "deko". Ba spíš naopak ještě víc přibíráte a cítíte se více oteklé, nafouklé, unavené?

To je největší důkaz toho, že hubnutí není jen o dřině v posilovně, ale i o zdravě proudící lymfě. Protože jakmile lymfa neproudí a tuhne, cvičení to jen zhorší.

Důvodem proč nehubnete a naopak cvičením přibíráte je, že i nepatrně zanešenou a ucpanou lymfu cvičením jen zpomalujete a utemňujete.

Cvičení vede pouze k prokrvení a prohřátí svalů, nikoliv však lymfy ani k odstranění celulitidy. Lymfa je tekutina, která je jako jediná schopná odstranit podkožní odpad, hleny, toxiny, nadbytečnou vodu v podkoží, které my vnímáme jako celulitidu a zadrženou vodu. K uvolnění lymfy slouží lymfodrenáže, které jsou jediným ventilem jak ji uvolnit a vyprázdnit lymfatické uzliny. Lymfa je tekutina, která jako JEDINÁ je SCHOPNÁ odstranit podkožní odpad, hleny, toxiny, nadbytečnou vodu v podkoží, které my vnímáme jako celulitidu a též odvést přebytečnou zadrženou vodu. Lymfu a lymfatické uzliny, jako odpadní ventil můžete od škodlivin uvolnit jedině lymfodrenážemi. Pokud to neuděláte a tělo Vám dál "otravují" jedy, škodliviny, chemie z léků, hormonů z potravin, tělo jen víc a víc dusíte a sportem ještě více upevňujete tento stav. Poté se lymfa může zablokovat úplně. Je ovšem důležité uvolnit i uzliny. Ty jsou totiž naše přírodní filtry na toxiny. Mají samočistící funkci, které ze zhruba 85% samy škodliviny vyčistí, zbytek dočistí slezina, játra a ledviny a vyloučí se potem kůží a močí.

Pokud tedy máte ucpanou lymfu, v těle vodu, musíte řešit příčinu = vyčistit lymfu přes otevření lymfatických uzlin. Cvičením se toxiny neodplaví. Naopak škodliviny, zahleněná lymfa a voda, drastickým cvičením (zatěžujícím svaly – posilovna, rotopedy, jízda na kole, posilovací cviky, lyže, zumba...) a sportem zatvrdne spolu se zpevněným svalstvem. O to je pak náročnější a delší léčba, kdy se lymfa musí nejprve zkapalnit, zprůtokovat ze zahleněného zatuhlého lymfatického systému.

Lymfu rozproudíme a nutíme k pohybu už tím, že uvolníme, vyprázdníme a tím i zároveň nastartujeme uzlinky. Je to jako kdybychom zmáčkli tlačítko "START a ZRYCHLI". Lymfa se tím sama v těle začne rychleji přirozeně rozpohybovávat a odtékat ze zateklých míst na těle (otoky). To je samozřejmě ale nemůžeme dělat samy podle obrázku nebo videa které najdete na internetu.

Dále ZATUHLOU LYMFU umí rozproudit LYMFODRENÁŽE (se správně zvoleným tlakem – nesmějí být silné a bolavé) a správné hloubkové dýchání.

Kdo chce zpevnit tělo a je zavodněn, musí pracovat nejdříve na ODVODNĚNÍ TĚLA, a až je tělo zbavené veškeré nadbytečné vody, teprve pak je možné začít cvičit a zpevňovat svaly. Když jste zavodnění a cvičíte, svaly sice zpevníte, ale jsou zpevněné někde v hloubce pod nánosem usazené vody – proto nejsou vidět.

Lymfa je o jemnosti, čím tvrdší, silnější a náročnější sport, tím hůře pro naši lymfu. Hýčkejte svou lymfu v jemnosti a v lásce, neznásilňujte ji tvrdými sporty. Mnoho žen, kterým v rámci léčby mají úplně zakázán sport, hlásí po několika týdnech NIC NEDĚLÁNÍ A ŽÁDNÉHO SPORTU, teprve úbytky na váze, splasklost těla a úlevu.

ABSOLUTNĚ NEVHODNÉ NA ZAVODNĚNÍ JSOU: veškeré tvrdé a silové sporty, posilování jako je: posilovna, běhání, vacupressy, jízda na kole, jízda na rotopedu, zumba, aerobik.

VHODNÉ NA LYMFU JE: pouze plavání (jemný sport, který vytváří přírodní drenáž promasírování lymfy celého těla, strečink, protahování, jemná joga, prodýchávací cviky), dlouhá chůze. Nevhodný je souvislý běh ale zcela vhodný je běh přerušovaný chůzí.